Un număr din ce în ce mai mare de agregatoare de cluburi fitness și-au făcut apariția în industria de profil, schimbând piața fitness. Multinaționala franceză SODEXO a achiziționat în februarie GymforLess, un agregator de cluburi de fitness din Spania ce oferă acces la peste 1.000 de săli din peninsula iberică.
Agregatoarele fitness își lasă amprenta pe piața din Europa
Agregatoarele fitness oferă companiilor și angajaților acestora șansa de a încerca diverse activități fitness la o rețea de facilități, oferind acces cu prețuri reduse prin carduri, vouchere și plăți cu telefonul.
În Polonia, aproape jumătate din sălile de fitness utilizează cardurile de beneficii oferite de Benefit System, o companie poloneză care oferă carduri similare și în Bulgaria și Republica Cehă. În total, Benefit System a distribuit în jur de 1 milion de astfel de carduri.
Deși în Europa există deja mai multe agregatoare importante, precum Urban Sports Club din Germania sau Smartum din Finlanda, sectorul fitness începe să fie luat cu asalt de companii din afara industriei.
SODEXO pătrunde în industria fitness din Europa
Astfel, SODEXO, unul dintre cei mai mari furnizori de servicii de alimentație și mentenanță din lume, a achiziționat cel mai mare agregator fitness din Spania, GymforLess, care oferă acces la peste 1.000 de cluburi de fitness. În continuare, multinaționala dorește să se extindă în sectorul fitness din alte țări din Europa Centrală și de Est, precum Austria, România și Rusia.
În Bulgaria, SODEXO s-a alăturat deja asociației locale de fitness și sănătate BAHF și are peste 45.000 de carduri de fitness în circulație.